Dorthe Lauridsen

Abelstykkket 2Dorthe Lauridsen

4180 Sorø

Om mig

Jeg er fra 1970, gift med Michael, og vi er forældre til Mathias fra 1996, Patrick fra 2001 og Magnus fra 2005. Som person er jeg frisk, til skæg og ballade, men også god til at lytte.

Mit hjem

Børnene må være i næsten hele huset. Haven er aflukket med græs, fliser, sandkasse, legehus, rutsjebaner, scootere, små cykler og mange andre legeredskaber.

Hverdagen

Vi er altid ude, hvis vejret tillader det. Vi tager f.eks. scooterne ud på vores stille villavej eller hopper i vandpytter. Vi tager også afsted på Christianiacykel til skoven, biblioteket eller legepladsen. Inde bager vi måske boller, laver mad, læser bøger, leger med fingermaling, Lego eller togbane. Vi lytter også gerne til musik, synger, danser eller fejrer højtider. Mit mål er, at børnene kan begå sig i en større gruppe, er selvhjulpne og kender f.eks. farver og sange, før de begynder i børnehave.

Det skal være så hjemligt som muligt hos mig, og tryghed er noget af det vigtigste for børn under 3 år. Jeg giver mine børn mange kram, har tid til bare at sidde eller nusse i nakken, og hvis en er ked af det, hjælper jeg de andre børn til at forstå hvorfor. Jeg sætter ord på børnenes handlinger og følelser og arbejder med Marte Meo-metoden.

Jeg ønsker, at forældre kan mærke, at jeg holder af deres barn. Jeg tager imod barnet med et kram om morgenen og hjælper det med at få sagt farvel. Hvis barnet er ked af det, skriver jeg altid en sms senere og fortæller, hvordan det går. Om eftermiddagen fortæller jeg om dagens gang eller viser billedet.

En gang om ugen er vi i heldagslegestue.

Faglighed

Jeg har tidligere arbejdet i forretning og blev dagplejer i 1996. Jeg forsøger at komme på så mange kurser som muligt og har bl.a. lært om:

• Grundkursus for dagplejere
  • Udsatte og sårbare børn
  • Kommunikation i den svære samtale
  • Konflikthåndtering
  • Psykisk arbejdsmiljø