Jens Dalmose Jensen

Tøjhusvej 9
4180 Sorø

Om mig

Jeg er fra 1975. Gift med Gitte og vi har til sammen 5 børn fra 2015-2008-2008-2006 og 2002.
Gitte er også dagplejer, sammen kan vi passe op til 8 børn og kan modtage 2 gæstebørn.

Jeg elsker leg og hygge med børn både inde og ude, samt være spontan.
Er altid et godt humør, positiv og giver mig god tid til børnene
Giver børn nærvær, ro og opmærksomhed. Jeg møder børnene på deres niveau både fysisk og følelsesmæssigt og viser, at jeg er glad for at være sammen med dem

Mit hjem

Jeg bor i et stort hus med god plads indenfor i gang, legeværelset og køkken/alrum, hvor vi b.la. spiser. Haven er lukket af, hvor børn har legehus, gynge, sandkasse og mange ting at lege med.

Hverdagen

Jeg arbejder både med planlagte og spontane aktivister med udgangspunkt i læreplaner og ud fra børnene individuelle behov.
Vi kommer meget ud at lege, gå ture og kigger på hvad vi støder på af ting.
Læser historie, synge, spiller bold, bygger med klodser og lege ud fra børnenes initiativer og interesser. Jeg har øje for børnenes individuelle behov.
Jeg går meget op i at lave sjov og fjolle.

Mit mål er at børnene har haft en god tryg og hyggelig dag.

Er meget i øjenhøjde med børnene og gør dagen så positiv som muligt for barnet.

Grundstenen til børnenes trivsel er et godt samarbejde med forældre. Jeg lægger vægt på en daglig dialog og plads til spørgsmål og undren. Så vi kan få det bedste ud af dagen sammen.
En dag om ugen er vi heldagslegestue

Faglighed

Jeg har arbejdet med mange forskellige lager jobs og de sidste 15 år i mad firma.
Er startet op som dagplejer i 2020.

Jeg har kurser i

• Sorø Kommunes Pædagogiske pejlemærker
  • Førsthjælp
  • Marte Meo kursus
  • DGI Kursus
  • Brandbekæmpelse
  • Uddannelse forløbet Den Gode Dagplejer
  • Grunduddannelse i dagplejer (kommer)
  • DGI-certificeret - Igennem leg, mad og tøj gør vi børnene klar til dagens store og små udfordringer, så barnet kan blive stolt og få selvtillid.