Vibeke Falster á Brúnni

Stenkistebuen 12Vibeke Falster á Brúnni

4180 Sorø

Om mig

Jeg er født i 1969. Har to voksne børn,  Mette fra 1997 og Mikkel fra 1999. Begge udeboende.

Som person er jeg omsorgsfuld, stabil og humoristisk.

Mit hjem

Jeg bor i rækkehus, hvor børnene kan være i underetagen med stue, køkken og gang. Haven er aflukket med sandkasse, legesager, scootere mm.

Hverdagen

Hverdagen kan være forskellig, da det foregår på børnenes præmisser. Men vi er som regel ude, hvis vejret tillader det. Vi går ture, besøger kollegaer, hopper i vandpytter. Vi tager også Christianacyklen til f.eks. biblioteket eller skoven. Indenfor bager vi, tegner/maler, laver motorik, læser, hører musik og danser, laver ting til højtiderne.

Mit mål er, at det skal være så hjemligt som muligt. Der skal altid være tid til kram og omsorg og specielt, hvis en er ked og dagen er lidt svær. Alle skal ses og høres, men også udfordres. F.eks. lære at kende farver, sange, rim og remser og kunne begå sig i en større gruppe og være selvhjulpne, så der er klar til børnehave. Jeg arbejder med Marte Meo Metoden, som består i, at være anerkendende. Sætte ord på deres følelser og handlinger og hjælpe med konflikthåndtering ....Se barnet, hvor det er.

Derudover ønsker jeg, at forældrene kan mærke, at jeg har set netop deres barn. Får sagt godmorgen og farvel ordentligt. Når et barn starter op, skriver jeg altid beskeder om, hvordan det går. For mig er det vigtigt, at både barn og forældre er trygge.

Vi er i heldagslegestue en gang om ugen og her bliver barnet afleveret og hentet. Der udover går vi på legepladsen og til gymnastik en gang om ugen.

Min faglighed

Jeg har tidligere været dagplejer i 10 år fra 2001 - 2011.

Arbejdet i vuggestue/børnehave, i DSB og i 7-Eleven.

Har været på forskellige kurser.

- Grundkursus for dagplejere

- Rytmik kursus