Heidi Christensen

Husrækken 2Heidi Christensen
4180 Sorø

Om mig

Jeg er født i 1973, bor sammen med Jan, og vi er forældre til Marcus fra 1995 og Mia fra 1997. Jeg er næsten altid i godt humør, positiv og udadvendt og udstråler ro og nærvær. Mit hjerte banker for børn med særlige behov eller brug for lidt mere støtte.

Mit hjem

Jeg bor i hus med god plads til dagplejebørn, som må være overalt. Ude har jeg have og en gård med fliser, hvor børnene kan lege. Vi har 1 kat, som børnene er glade for og en hund, som ikke omgås børnene.

Hverdagen

Når alle børn er kommet klokken ni, spiser vi formiddagsmad. Bagefter er vi ude eller inde afhængig af vejret. Vi elsker at være udenfor, men jeg kan også godt lide at være kreativ med børnene. Vi maler, leger med perler eller bager. Jeg laver varm mad mindst en gang om ugen, ellers får vi rugbrød eller tager madpakker med på tur.

Jeg laver aktivitetsplaner ud fra børnegruppens behov. Hvis et barn f.eks. har brug for at styrke motorikken, observerer jeg barnets reaktion på en bestemt øvelse og planægger aktiviteter ud fra det, som barnet vil have gavn af.

Jeg er tæt på børnene hele tiden, og er en ked af det, tager jeg mig så meget af ham eller hende som muligt uden at overse de andre børn. Børn skal have knus og mærke, man er der for dem. Jeg vil gerne have, at børnene går glade hjem med gode og positive oplevelser, hvor de har nydt at være sammen med de andre børn uden større konflikter.

Mit mål er at sende trygge børn videre til børnehaven, som har udviklet en naturlig selvstændighed, tør have en mening og kan sige fra. De har naturligvis lært at være selvhjulpne og f.eks. kunne tage tøj af og på.

Et godt samarbejde med forældre betyder stort set alt, så man må spørge mig om alt.

En gang om ugen er vi i heldagslegestue.

Faglighed

Jeg er oprindelig uddannet smørebrødsjomfru og har været dagplejer siden 2002. Jeg følger med i nyhederne, mit fagblad og har bl.a. været på kursus i:

• Grundkursus for dagplejere
  • Marte Meo