Gitte Jensen

Tøjhusvej 9
4180 Sorø

Om mig

Jeg er født i 1980 er gift med Jens og har 4 børn William født i 2015, Jasmin født i 2008 Micha født i 2006, Nikolai født i 2002.

Jeg er glad, kærlig, tålmodig og har et godt overblik.

Mit hjem

Jeg bor i et stort hus, hvor jeg har et værelse til dagplejebørn, samt gang og køkken. Har en stor have samt en terrasse hvor de kan køre på motorcykler, bil, cykle, osv. Har legehus, sandkasse, gynger, klatrestativ.

Hverdagen

Kl 9 spiser vi formiddagsmad, bagefter er vi inde eller ude det kommer an på vejret. Vi laver mange kreative ting som tegner, klipper, klister, perler. Vi tager på mange tur til Pedersborg sø, for at se på får og har en madpakke med. Vi besøger måske en anden dagplejer eller får besøg af.

Jeg laver aktivitetsplaner ud fra hver barns behov. F.eks. Hvis barnet har brug for styrke motorikken. Mit mål er at lære børnene, at være selvhjulpne f.eks. kunne tage på og af. Så de er klar til børnehaven.

En gang om ugen er vi i heldagslegestue.

Jeg lægger vægt på sprog og en god omgangstone. Jeg sætter mig i børnehøjde, når jeg taler og bruger ord, der anerkender børnene for både dem de er, og det de kan. Hvis børn har brug for en krammer og at komme op at sidde, får de lov til det. Jeg sidder næsten altid på gulvet, så børnene kan komme til mig og kan mærke, at jeg lytter til, hvad de fortæller. Jeg bruger pædagogiske læreplaner til at følge med i børnenes udvikling.

Jeg giver mig god tid, når børnene afleveres og hentes og er åben og lyttende over for forældre, hvis de har noget på hjerte. Man må også ringe eller sende en sms og spørge, hvordan det går. Det er en tryghed for forældrene, og trygge forældre betyder meget for et godt samarbejde omkring deres barn.

Faglighed

Jeg er uddannet frisør og har været selvstændig. Har arbejde som handicaphjælper.

Jeg har kursus i

• Sorø Kommunes Pædagogiske pejlemærker
  • Førsthjælp
  • Marte Meo kursus
  • DGI Kursus
  • Brandbekæmpelse
  • Uddannelse forløbet Den Gode Dagplejer
  • Grunduddannelse i dagplejer (kommer)
  • DGI-certificeret - Igennem leg, mad og tøj gør vi børnene klar til dagens store og små udfordringer, så barnet kan blive stolt og få selvtillid.