Pedersborgvænge 51
4180 Sorø
Om mig
Jeg er født i 1980, bor sammen med mine 2 døtre Laura (2006)og Freya(2008) jeg er uddannet boghandler, men har arbejdet som dagplejer siden 2009. Jeg er glad og udadvendt kærlig og tålmodig. Jeg har kat
.Mit hjem
Børnene opholder sig i husets stueetage, som indeholder køkken/ stue i et. Legeværelse, gang og toilet. Børnene må være over det hele.
Jeg har en lukket have med sandkasse, rutchebane m.m og lige udenfor døren er der legeplads, som vi benytter meget.
Hverdagen
Dagen starter vi ud med at spise formiddagsmad omkring klokken 9. Derefter er vi enten ude eller inde alt afhængig af hvad vejret bringer. Vi laver mange aktiviteter i løbet af ugen. Vi kan bruge dagen på en tur ude i naturen enten på legepladsen, cykler en tur til søen, i skoven eller besøge andre kolleger eller bare en stille dag haven. når vi er inde bruger vi meget tid på at danse, synge, bygge klodser og læse masser af bøger mm. Vi laver også aktiviteter som at male klippe og klister alt efter alder og kunnen. En gang om ugen i vi i heldagslegestue.
Jeg går op i at børnene udvikler sig godt motorisk og sprogligt og de bliver selvhjulpne med tiden så de er klar til at møde børnehaven med masser af gå på mod.
Det vigtigste for mig er at børnene føler sig trykke og glade. For glade og trykke børn udvikler sig bedst. Derfor foregår dagen nede i børnehøjde, hvor alle børn kan være med. Hvis nogen er kede eller udtrykke, kommer de op at sidde,bliver krammet og deres følelser bliver mødt.
Det er vigtigt, at forældre har tillid til mig, så vi kan have en åben dialog om deres barn. Man bør aldrig tøve med at henvende sig til mig, hvis der er bekymringer eller spørgsmål. Alle spørgsmål er velkomne.
Faglighed
Jeg er uddannet butiksassistent fra boghandlen i Sorø og blev dagplejer i 2009. Jeg holder mig fagligt opdateret via kurser i bl.a.:
- Grunduddannelse i dagpleje
- Marte Meo
- Måltidet i det pædagogiske arbejde
- Førstehjælp
- Brandbekæmpelse
- Børns kompetence udvikling 0-5 år
- arbejdet med for tidligt fødte børn
- arbejdet med bevægelse, idræt og kropsbevidsthed - børns motorik, sansning og bevægelse af samspil og relationer i det pædagogiske arbejde
- Uddannelsesforløb: Den gode Dagpleje
- Sprogprojekt: Vi lærer sprog
- Pejlemærker
- Mentalisering